Jak jeść zdrowo kiedy mamy ogrom obowiązków?

Kobieta trzymająca zdrowe jabłko w dłoni. Jak zdrowo się odżywiać kiedy brakuje czasu.

„BRAK CZASU” – czyli nasza wymówka.

Jak jeść zdrowo kiedy mamy ogrom obowiązków?

„Brak czasu” jest bez wątpienia najczęstszą wymówką, którą tłumaczymy sobie brak dbania o swoje zdrowie i samopoczucie w kontekście „diety” i zmiany nawyków żywieniowych. Mam dla Ciebie jednak kilka prostych tricków dzięki, którym możesz zadbać o zdrowie bez sporego nakładu czasowego:

Idąc na zakupy STWÓRZ LISTĘ potrzebnych produktów —Lista zakupów będzie gwarancją szybszych zakupów — masz cele, które realizujesz, zamiast spędzać czas na długich rozmyślaniach w sklepowej alejce co by dziś wrzucić do koszyka.

PLANUJ- Planowanie jest podstawą sukcesu. Nie musisz każdego dnia “stać przy garach” szykując 5 posiłków. Oczywiście dieta powinna być urozmaicona, ale to nie znaczy, że codziennie musisz jeść coś innego. Śmiało możesz zaplanować takie same posiłki na 2, a nawet 3 kolejne dni. Dzięki temu kolejnego dnia skrócisz czas spędzony w kuchni do zwykłego odgrzania posiłku i ewentualnie przygotowania świeżej surówki. Być może rano wybiegasz z domu pośpiechu i nie ma masz czasu przygotować odżywczego śniadania? Zaplanuj jego przygotowanie na wieczór – rano zabierz ze sobą z lodówki albo wstań 5 min wcześniej, żeby go tylko zjeść.

Przed Tobą szalony dzień pełen obowiązków – WYKORZYSTAJ ZDROWE GOTOWCE ze sklepowej półki. Super sprawdzi się jogurt ze świeżymi owocami i orzechami. Potrzebujesz czegoś bardziej sytego? – wybierz kawałek wędzonej ryby albo mozzarellę, dowolne warzywa np. pomidorki koktajlowe i pełnoziarnistą bułkę.

Przepis na ekspresowy letni koktajl.

Dzisiaj mam dla Was ekspresowy przepis na letni koktajl, który śmiało może zastąpić odżywczy posiłek w ciągu dnia.
Do jego przygotowania będziesz potrzebować:
• Jogurt naturalny typu skyr (1 opakowanie) – jeśli nie jadasz nabiału –> zamień na jogurt sojowy albo większą ilość napoju roślinnego
• Napój roślinny/mleko (1/2 szklanki)
• Truskawki (1 spora garść)
• Banan (1 sztuka)
• Siemię lniane (1 łyżeczka)
• Masło migdałowe (1 łyżeczka)
Truskawki dokładnie umyj i odszypułkuj, a następnie wszystkie składniki wrzuć do blendera i miksuj, aż do uzyskania jednolitego koktajlu i gotowe. Pozostaje cieszyć się smakiem!

Kanapki jako najszybszy polski posiłek.

Jak jeść zdrowo kiedy mamy ogrom obowiązków?

KANAPKI – czyli jeden z najszybszych polskich posiłków. Czy słowo kanapka musi kojarzyć się nam tylko z szynką i serem żółtym? ABSOLUTNIE! Można wymyślić mnóstwo sposobów na kanapkę i każdy z nich może być równie pyszny, kolorowy, a co najważniejsze, ZDROWY!
Oczywiście, jeśli w lodówce trzymasz tylko ser żółty i majonez to prawdopodobnie zjesz kanapki z serem żółtym i majonezem. Brzmi pysznie? Być może, ale taki zestaw to sporo kilokalorii, a mało składników odżywczych.
Dzisiaj przedstawiam Ci jeden z pomysłów na kolorowe i smaczne KANAPKI Z ŁOSOSIEM WĘDZONYM I WARZYWAMI:
Składniki:
• Bułka pełnoziarnista
• Łosoś wędzony
• Serek naturalny typu Bieluch
• Sałata
• Cebula czerwona
• Ogórek
• Pomidorki koktajlowe

Pieczywo posmaruj serkiem, następnie ułóż na nim sałatę, łososia, czerwoną cebulę i ogórka (możesz pokroić go jak ja obieraczką w wstążki). Całość możesz posypać koperkiem. Dodatkowo obok kanapek na talerzu ułóż pomidorki.Jak widzisz zdrowa dieta nie musi oznaczać godzin spędzonych przy blacie kuchennym, a nawet zdrowa dieta nie oznacza ciągłej perfekcji. Dlatego nigdy nie podchodź do zmiany nawyków żywieniowych na zasadzie wszystko albo nic – po prostu za każdym razem staraj się dokonać najlepszego wyboru!

Wyszukaj na blogu

Autorzy: