Kiedy po porodzie można wrócić do aktywności fizycznej?

Powrót do treningów siłowych lub zajęć fitness sprzed ciąży marzy się wielu młodym mamom. Kobietom często wydaje się, że koniec połogu to dobry moment, aby wrócić do aktywności fizycznej i tak zwanej formy po porodzie. Nic bardziej mylnego! Nawet zdrowa fizjologiczna ciąża i poród bez powikłań uniemożliwiają natychmiastowy powrót do takiej samej aktywności fizycznej jak wcześniej. W ciąży ciało kobiety zmienia się przez 9 miesięcy. W tym czasie hormony rozluźniają tkanki i połączenia stawowe. Powoduje to, że po porodzie ciało jest bardziej podatne na zmiany. Mówiąc o zmianach mamy na myśli także przeciążenia i kontuzje.

Zbyt szybki powrót do nieodpowiednich treningów i za dużych obciążeń może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Może to prowadzić do wielu dolegliwości takich jak:
• Nietrzymanie moczu, gazów, stolca,
• Rozstępu mięśnia prostego brzucha,
• Przepukliny,
• Obniżenia narządów miednicy mniejszej,
• Bólu kręgosłupa.

Nie polecam robić tego, na co ciało nie jest gotowe. Aby powrót do aktywności fizycznej był bezpieczny, należy zadbać o kilka aspektów. Między innymi o przywrócenie prawidłowej postawy ciała, funkcji mięśni oraz reedukacje wzorców ruchowych. Następnie stopniowo zwiększać intensywność treningów. To nie waga powinna być celem, ale zdrowe i sprawne ciało, które odwdzięczy się również wyglądem. Po porodzie warto umówić się na wizytę do fizjoterapeuty uroginekologicznego. Podczas spotkania sprawdzi stan Twoich mięśni głębokich, oddech, postawę ciała oraz dno miednicy. Zaleci także odpowiednie ćwiczenia, aby bezpiecznie wrócić do ulubionych aktywności!

Pozdrawiam, Aneta Ziaja

Wyszukaj na blogu

Autorzy:

Aneta Ziaja

fizjoterapeutka uroginekologiczna

Pomogę Ci bezpiecznie przejść przez cudowny okres jakim jest ciąża, przygotować się do porodu oraz zdrowo i efektywnie wrócić do pełnej sprawności i formy po porodzie. To jak, działamy?

Fizjoterapią uroginekologiczną zafascynowałam się już na studiach i wtedy też zaczęłam pracę w szkole rodzenia oraz w gabinecie doskonaląc swoją praktykę zawodową.

Kiedy możesz się do mnie zgłosić?

  • rozstęp mięśni prostych brzucha
  • dolegliwości związane z okresem ciąży oraz połogiem
  • W ciąży, w celu przygotowania do porodu
  • po porodzie, na konsultacji poporodowej
  • W celu doboru odpowiedniej aktywności fizycznej w ciąży oraz powrotu do aktywności po okresie połogu (profilaktyka wysiłkowego nietrzymania moczu)
  • nietrzymanie moczu/gazów/stolca
  • obniżenie narządów miednicy mniejszej
  • blizna po cięciu cesarskim lub nacięciu/pęknięciu krocza
  • dolegliwości bólowe w ciąży
  • rozejście spojenia łonowego w ciąży i po porodzie
  • ból w trakcie współżycia
  • ból w obrębie miednicy i jamy brzusznej
  • bolesne miesiączki
  • endometrioza
  • vulvodynia, dyspareunia, pochwica
  • przed i po operacjach ginekologicznych
  • profilaktycznie jeśli chcesz wiedzieć jak pracują twoje mięśnie dna miednicy

Czego możesz się spodziewać współpracując ze mną?

Poznasz lepiej swoje ciało, zadbasz o swoje zdrowie intymne, pozbędziesz się dolegliwości bólowych, nauczysz się prawidłowych nawyków dnia codziennego i łączenia ich z codziennymi obowiązkami. Ponadto dowiesz się jak zadbać o swoje mięśnie dna miednicy, aby były sprawne. To wszystko dla Ciebie, ponieważ uważam, że każda kobieta zasługuje na to, aby dobrze czuć się w swoim ciele i cieszyć się zdrowiem.

W swojej pracy cenię to, że mogę pomagać kobietom w poprawie komfortu ich życia, w dbaniu o siebie i swoje zdrowie oraz poznawaniu swojego ciała i jego możliwości.

Moje motto w gabinecie?

Dbaj o siebie! Nikt inny tego za Ciebie nie zrobi.

Aneta Ziaja

fizjoterapeutka uroginekologiczna

Pomogę Ci bezpiecznie przejść przez cudowny okres jakim jest ciąża, przygotować się do porodu oraz zdrowo i efektywnie wrócić do pełnej sprawności i formy po porodzie. To jak, działamy?

Fizjoterapią uroginekologiczną zafascynowałam się już na studiach i wtedy też zaczęłam pracę w szkole rodzenia oraz w gabinecie doskonaląc swoją praktykę zawodową.

Kiedy możesz się do mnie zgłosić?

  • rozstęp mięśni prostych brzucha
  • dolegliwości związane z okresem ciąży oraz połogiem
  • W ciąży, w celu przygotowania do porodu
  • po porodzie, na konsultacji poporodowej
  • W celu doboru odpowiedniej aktywności fizycznej w ciąży oraz powrotu do aktywności po okresie połogu (profilaktyka wysiłkowego nietrzymania moczu)
  • nietrzymanie moczu/gazów/stolca
  • obniżenie narządów miednicy mniejszej
  • blizna po cięciu cesarskim lub nacięciu/pęknięciu krocza
  • dolegliwości bólowe w ciąży
  • rozejście spojenia łonowego w ciąży i po porodzie
  • ból w trakcie współżycia
  • ból w obrębie miednicy i jamy brzusznej
  • bolesne miesiączki
  • endometrioza
  • vulvodynia, dyspareunia, pochwica
  • przed i po operacjach ginekologicznych
  • profilaktycznie jeśli chcesz wiedzieć jak pracują twoje mięśnie dna miednicy

Czego możesz się spodziewać współpracując ze mną?

Poznasz lepiej swoje ciało, zadbasz o swoje zdrowie intymne, pozbędziesz się dolegliwości bólowych, nauczysz się prawidłowych nawyków dnia codziennego i łączenia ich z codziennymi obowiązkami. Ponadto dowiesz się jak zadbać o swoje mięśnie dna miednicy, aby były sprawne. To wszystko dla Ciebie, ponieważ uważam, że każda kobieta zasługuje na to, aby dobrze czuć się w swoim ciele i cieszyć się zdrowiem.

W swojej pracy cenię to, że mogę pomagać kobietom w poprawie komfortu ich życia, w dbaniu o siebie i swoje zdrowie oraz poznawaniu swojego ciała i jego możliwości.

Moje motto w gabinecie?

Dbaj o siebie! Nikt inny tego za Ciebie nie zrobi.

Aneta Ziaja

fizjoterapeutka uroginekologiczna

Pomogę Ci bezpiecznie przejść przez cudowny okres jakim jest ciąża, przygotować się do porodu oraz zdrowo i efektywnie wrócić do pełnej sprawności i formy po porodzie. To jak, działamy?

Fizjoterapią uroginekologiczną zafascynowałam się już na studiach i wtedy też zaczęłam pracę w szkole rodzenia oraz w gabinecie doskonaląc swoją praktykę zawodową.

Kiedy możesz się do mnie zgłosić?

  • rozstęp mięśni prostych brzucha
  • dolegliwości związane z okresem ciąży oraz połogiem
  • W ciąży, w celu przygotowania do porodu
  • po porodzie, na konsultacji poporodowej
  • W celu doboru odpowiedniej aktywności fizycznej w ciąży oraz powrotu do aktywności po okresie połogu (profilaktyka wysiłkowego nietrzymania moczu)
  • nietrzymanie moczu/gazów/stolca
  • obniżenie narządów miednicy mniejszej
  • blizna po cięciu cesarskim lub nacięciu/pęknięciu krocza
  • dolegliwości bólowe w ciąży
  • rozejście spojenia łonowego w ciąży i po porodzie
  • ból w trakcie współżycia
  • ból w obrębie miednicy i jamy brzusznej
  • bolesne miesiączki
  • endometrioza
  • vulvodynia, dyspareunia, pochwica
  • przed i po operacjach ginekologicznych
  • profilaktycznie jeśli chcesz wiedzieć jak pracują twoje mięśnie dna miednicy

Czego możesz się spodziewać współpracując ze mną?

Poznasz lepiej swoje ciało, zadbasz o swoje zdrowie intymne, pozbędziesz się dolegliwości bólowych, nauczysz się prawidłowych nawyków dnia codziennego i łączenia ich z codziennymi obowiązkami. Ponadto dowiesz się jak zadbać o swoje mięśnie dna miednicy, aby były sprawne. To wszystko dla Ciebie, ponieważ uważam, że każda kobieta zasługuje na to, aby dobrze czuć się w swoim ciele i cieszyć się zdrowiem.

W swojej pracy cenię to, że mogę pomagać kobietom w poprawie komfortu ich życia, w dbaniu o siebie i swoje zdrowie oraz poznawaniu swojego ciała i jego możliwości.

Moje motto w gabinecie?

Dbaj o siebie! Nikt inny tego za Ciebie nie zrobi.