Jak zadbać o swoją skórę?

Kobieta o rudych włosach i tatuażu na ramieniu, specjalizująca się w dietetyce.

Zdrowa skóra


Sezon grzewczy jest zawsze bezlitosny dla naszej skóry. Sprawia, że jest przesuszona, często się łuszczy i jest bardziej wrażliwa. Wraz z pojawieniem się wiosny i ściąganiem warstw ubrań, pokazujemy więcej ciała. Chcemy, aby skóra mała zdrowy i zadbany wygląd oraz aby była dobrze przygotowana na promienie słońca. W tym wpisie dowiecie się, jak zadbać o swoją skórę w prostych krokach!

Jak zadbać o zdrową skórę?

Po pierwsze:

Odpowiednie nawilżenie zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Skóra, jak i cały nasz organizm, potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania, jakim jest ochrona przed czynnikami zewnętrznymi. Odwodnienie przyczynia się do dużo gorszego gojenia się ran, szorstkości, pojawiania się plam i nadwrażliwości. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu zyskujemy sprężystość, jędrność, prawidłową barierę ochronną oraz zdrowy wygląd. Istotne jest także wspomaganie jej od zewnątrz, czyli stosowanie balsamów lub emolientów. Warto wybierać te z krótkim, naturalnym składem np. z masłem Shea, naturalnymi olejami, lanoliną czy gliceryną.

Po drugie:

Regularne złuszczanie martwego naskórka. Dzięki temu dbamy o odpowiednie oczyszczenie oraz regenerację skóry, której komórki ciągle ulegają wymianie. Peelingiem pobudzamy także krążenie, co sprzyja lepszemu transportowi składników odżywczych do tkanek oraz zapobiegamy powstawanie zastojów limfy. Możemy w tym celu wykorzystać szczotki do masażu na sucho, gotowe peelingi lub zrobić własny np. z fusów po kawie i olejku, w duchu zero waste.

Po trzecie:

Odpowiednia ilość witamin i minerałów. W dbaniu o zdrowy wygląd skóry nie możemy pominąć wpływu żywienia. W naszej diecie nie może zabraknąć:

  • Witaminy C, która jest źródłem antyoksydantów, spowalnia procesy starzenia.
  • Witaminy A, która reguluje poziom nawodnienia skóry oraz jej rogowacenie.
  • Witaminy D, która wpływa na regulację wydzielania sebum oraz łagodzi stany zapalne.
  • Witamina E, która pomaga w odbudowie naskórka, przyspiesza procesy gojenia i odnowy.
  • Minerałów takich jak krzem, cynk, miedź, selen, siarka, które działają przeciwzapalnie, bakteriostatycznie oraz odgrywają ważną rolę w syntezie kolagenu.

Co jeść, aby zadbać o skórę?

Co więc jeść, aby zapewnić skórze te składniki odżywcze? Nasiona, orzechy, nierafinowane tłuszcze, jaja, ryby, warzywa i owoce takie jak papryka, cytrusy, jagody, natka pietruszki, szpinak, groch, soczewica czy awokado. Wiosna obfituje w wysyp zdrowych i świeżych produktów sezonowych. Warto z nich korzystać dla zdrowia i urody.

Jak widać, na zdrowy wygląd nie trzeba wydać milionów monet. Wystarczy wprowadzić parę kroków, które przyczynią się nie tylko do tego, że skóra będzie jędrna i dobrze wyglądać, ale także poprawi się nasz ogólny stan zdrowia.

Wyszukaj na blogu

Autorzy: