Jak zadbać o swoją skórę?

Zdrowa skóra


Sezon grzewczy jest zawsze bezlitosny dla naszej skóry. Sprawia, że jest przesuszona, często się łuszczy i jest bardziej wrażliwa. Wraz z pojawieniem się wiosny i ściąganiem warstw ubrań, pokazujemy więcej ciała. Chcemy, aby skóra mała zdrowy i zadbany wygląd oraz aby była dobrze przygotowana na promienie słońca. W tym wpisie dowiecie się, jak zadbać o swoją skórę w prostych krokach!

Jak zadbać o zdrową skórę?

Po pierwsze:

Odpowiednie nawilżenie zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Skóra, jak i cały nasz organizm, potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania, jakim jest ochrona przed czynnikami zewnętrznymi. Odwodnienie przyczynia się do dużo gorszego gojenia się ran, szorstkości, pojawiania się plam i nadwrażliwości. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu zyskujemy sprężystość, jędrność, prawidłową barierę ochronną oraz zdrowy wygląd. Istotne jest także wspomaganie jej od zewnątrz, czyli stosowanie balsamów lub emolientów. Warto wybierać te z krótkim, naturalnym składem np. z masłem Shea, naturalnymi olejami, lanoliną czy gliceryną.

Po drugie:

Regularne złuszczanie martwego naskórka. Dzięki temu dbamy o odpowiednie oczyszczenie oraz regenerację skóry, której komórki ciągle ulegają wymianie. Peelingiem pobudzamy także krążenie, co sprzyja lepszemu transportowi składników odżywczych do tkanek oraz zapobiegamy powstawanie zastojów limfy. Możemy w tym celu wykorzystać szczotki do masażu na sucho, gotowe peelingi lub zrobić własny np. z fusów po kawie i olejku, w duchu zero waste.

Po trzecie:

Odpowiednia ilość witamin i minerałów. W dbaniu o zdrowy wygląd skóry nie możemy pominąć wpływu żywienia. W naszej diecie nie może zabraknąć:

  • Witaminy C, która jest źródłem antyoksydantów, spowalnia procesy starzenia.
  • Witaminy A, która reguluje poziom nawodnienia skóry oraz jej rogowacenie.
  • Witaminy D, która wpływa na regulację wydzielania sebum oraz łagodzi stany zapalne.
  • Witamina E, która pomaga w odbudowie naskórka, przyspiesza procesy gojenia i odnowy.
  • Minerałów takich jak krzem, cynk, miedź, selen, siarka, które działają przeciwzapalnie, bakteriostatycznie oraz odgrywają ważną rolę w syntezie kolagenu.

Co jeść, aby zadbać o skórę?

Co więc jeść, aby zapewnić skórze te składniki odżywcze? Nasiona, orzechy, nierafinowane tłuszcze, jaja, ryby, warzywa i owoce takie jak papryka, cytrusy, jagody, natka pietruszki, szpinak, groch, soczewica czy awokado. Wiosna obfituje w wysyp zdrowych i świeżych produktów sezonowych. Warto z nich korzystać dla zdrowia i urody.

Jak widać, na zdrowy wygląd nie trzeba wydać milionów monet. Wystarczy wprowadzić parę kroków, które przyczynią się nie tylko do tego, że skóra będzie jędrna i dobrze wyglądać, ale także poprawi się nasz ogólny stan zdrowia.

Wyszukaj na blogu

Autorzy:

Barbara Pawełczyk

masażystka

Poprzez starannie dobrany masaż sprawię, że poczujesz ulgę. Dzięki mojemu 7-letniemu doświadczeniu odpocznie zarówno Twoja głowa, jak i ciało i po prostu będzie Ci lepiej.

Jestem masażystką od 2012 roku. Specjalizuję się w masażach zarówno terapeutycznych, nastawionych na uśmierzanie bólu związanego z przeciążeniami, jak i relaksacyjnych oraz aromaterapeutycznych, które pozwalają zlikwidować głębokie napięcia stresowe oraz przemęczenie.

Na masaż warto przychodzić profilaktycznie jako forma dbania o swoje zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Po wizycie u mnie można się spodziewać zupełnie innego poczucia ciała, lekkości, uczucia ściągnięcia nadmiaru ciężaru. Staram się także dawać wskazówki, jak na co dzień dbać o swoje zdrowie od podstaw takich jak sen, regeneracja czy prawidłowy oddech.

Zachęcam do zapisania się na sesję masażu kiedy:

  • Czujesz przemęczenie
  • Dolegliwości bólowe
  • Nadmierne napięcia
  • Brak energii i apatię
  • Nadmiar stresu
  • Problemy ze snem
  • Potrzebujesz regeneracji
  • Chcesz zadbać o swoje zdrowie od podstaw

W mojej pracy cenię sobie możliwość pomocy drugiej osobie oraz inspirowanie do prowadzenia zdrowego trybu życia. To niezwykłe, obserwować czyjąś przemianę przed i po wizycie w gabinecie zarówno tą fizyczną jak i psychiczną.

Często powtarzam, że na swoje samopoczucie na starość pracujemy całe życie, więc warto zacząć już dziś!

Barbara Pawełczyk

masażystka

Poprzez starannie dobrany masaż sprawię, że poczujesz ulgę. Dzięki mojemu 7-letniemu doświadczeniu odpocznie zarówno Twoja głowa, jak i ciało i po prostu będzie Ci lepiej.

Jestem masażystką od 2012 roku. Specjalizuję się w masażach zarówno terapeutycznych, nastawionych na uśmierzanie bólu związanego z przeciążeniami, jak i relaksacyjnych oraz aromaterapeutycznych, które pozwalają zlikwidować głębokie napięcia stresowe oraz przemęczenie.

Na masaż warto przychodzić profilaktycznie jako forma dbania o swoje zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Po wizycie u mnie można się spodziewać zupełnie innego poczucia ciała, lekkości, uczucia ściągnięcia nadmiaru ciężaru. Staram się także dawać wskazówki, jak na co dzień dbać o swoje zdrowie od podstaw takich jak sen, regeneracja czy prawidłowy oddech.

Zachęcam do zapisania się na sesję masażu kiedy:

  • Czujesz przemęczenie
  • Dolegliwości bólowe
  • Nadmierne napięcia
  • Brak energii i apatię
  • Nadmiar stresu
  • Problemy ze snem
  • Potrzebujesz regeneracji
  • Chcesz zadbać o swoje zdrowie od podstaw

W mojej pracy cenię sobie możliwość pomocy drugiej osobie oraz inspirowanie do prowadzenia zdrowego trybu życia. To niezwykłe, obserwować czyjąś przemianę przed i po wizycie w gabinecie zarówno tą fizyczną jak i psychiczną.

Często powtarzam, że na swoje samopoczucie na starość pracujemy całe życie, więc warto zacząć już dziś!

Barbara Pawełczyk

masażystka

Poprzez starannie dobrany masaż sprawię, że poczujesz ulgę. Dzięki mojemu 7-letniemu doświadczeniu odpocznie zarówno Twoja głowa, jak i ciało i po prostu będzie Ci lepiej.

Jestem masażystką od 2012 roku. Specjalizuję się w masażach zarówno terapeutycznych, nastawionych na uśmierzanie bólu związanego z przeciążeniami, jak i relaksacyjnych oraz aromaterapeutycznych, które pozwalają zlikwidować głębokie napięcia stresowe oraz przemęczenie.

Na masaż warto przychodzić profilaktycznie jako forma dbania o swoje zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Po wizycie u mnie można się spodziewać zupełnie innego poczucia ciała, lekkości, uczucia ściągnięcia nadmiaru ciężaru. Staram się także dawać wskazówki, jak na co dzień dbać o swoje zdrowie od podstaw takich jak sen, regeneracja czy prawidłowy oddech.

Zachęcam do zapisania się na sesję masażu kiedy:

  • Czujesz przemęczenie
  • Dolegliwości bólowe
  • Nadmierne napięcia
  • Brak energii i apatię
  • Nadmiar stresu
  • Problemy ze snem
  • Potrzebujesz regeneracji
  • Chcesz zadbać o swoje zdrowie od podstaw

W mojej pracy cenię sobie możliwość pomocy drugiej osobie oraz inspirowanie do prowadzenia zdrowego trybu życia. To niezwykłe, obserwować czyjąś przemianę przed i po wizycie w gabinecie zarówno tą fizyczną jak i psychiczną.

Często powtarzam, że na swoje samopoczucie na starość pracujemy całe życie, więc warto zacząć już dziś!